Under mina nu 17 år som konsult har jag mött många grupper och många ledare. Jag har sett och upplevt makalösa saker som jag här kommer att dela med mig av. Alla exempel jag skriver om är "maskerade". Det kommer alltså inte gå att identifiera någon enskild grupp eller person. Men allt är sant och hämtat från verkligheten.
På Äventyrens Ö arrangerar vi - förutom ledarskapskurser och teambuilding - konferenser, möten och kick offer. På dessa arrangemang har jag sett tydliga samband mellan just ledarskap och bra eller dålig möten. Jag betraktar också teambuilding som ett ledarskapsinstrument. Det bästa instrument du har som ledare att utveckla din grupp så att den genererar bra business.
En del av det jag skriver om kan kanske väcka en del känslor.
Så varmt välkommen att kommentera, undra och fråga!

tisdag 25 januari 2011

PACKAT OCH KLART!

Idag fick jag ett mail som sa ”Vi träffas på Vår Gård imorgon!” Det var tur att just DET mailet hittade fram till mig. Jag hade nämligen förberett mig på en resa till Ekerö för att möta just den gruppen. Precis som vi bestämt när vi bokade in det i höstas.  Det hade annars kunnat bli ganska spännande. Gruppen i Saltsjöbaden och konsulten 5,5 mil därifrån  :)
Fast jag brukar alltid stämma av dagen innan med beställaren. Så det hade nog uppdagats i alla fall.
Vår Gård ett par dagar däremot ska bli spännande! Har aldrig varit där förut men är mycket nyfiken. De har en fin hemsida och vi var i final tillsammans förra året i tävlingen Årets Ametist. En tävling där man utser mötesbranschens bästa hemsida.

Har noterat att branschen – inte helt överraskande - börjar ha synpunkter på Kanal 5:s Konferensresan. I nästa nummer av Kick Off kommer en krönika som jag har skrivit om eländet.  Efter att ha sett ytterligare ett avsnitt så inser jag att det, högst sannolikt, inte blir mitt sista inlägg i debatten. Men en sak kan vi kanske konstatera redan nu: När Kanal 5 närmar sig med sina kameror är det bara att lägga benen på ryggen och springa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar