Under mina nu 17 år som konsult har jag mött många grupper och många ledare. Jag har sett och upplevt makalösa saker som jag här kommer att dela med mig av. Alla exempel jag skriver om är "maskerade". Det kommer alltså inte gå att identifiera någon enskild grupp eller person. Men allt är sant och hämtat från verkligheten.
På Äventyrens Ö arrangerar vi - förutom ledarskapskurser och teambuilding - konferenser, möten och kick offer. På dessa arrangemang har jag sett tydliga samband mellan just ledarskap och bra eller dålig möten. Jag betraktar också teambuilding som ett ledarskapsinstrument. Det bästa instrument du har som ledare att utveckla din grupp så att den genererar bra business.
En del av det jag skriver om kan kanske väcka en del känslor.
Så varmt välkommen att kommentera, undra och fråga!

fredag 4 mars 2011

FÖLJ MIG PÅ MIN NYA BLOGG - DENNA ÄR FLYTTAD

Det var inte så länge sedan jag med friskt mod startade den här bloggen. En av orsakerna var att vi ville ha en blogg kopplad till Äventyrens Ö-hemsidan.
En annan var att jag vill dela med mig av många tankar & erfarenheter. Framförallt om lite sanningar kopplat till ledarskap och teambuilding. Och hur det påverkar alla de möten ni hela tiden sitter i.


Sedan dess har det visat sig att hemsidan betraktas som gammal av Google och måste göras om för att inte tappa ranking. Som om det inte var nog, så fick vi också veta att blogger-bloggar (som denna är) inte är kompatibel med hemsidan ur en SEO-synvinkel. På svenska betyder det att Google skulle tycka ännu sämre om den nya hemsidan än om den gamla om vi kopplade på den där.


Så vad gör man? Jo, bråkar lite och försöker hitta en lösning. Som inte fanns.. Så nu bloggar jag i en nystartad Worldpress blogg som Google istället gillar. 
Att lära sig förstå den..är som att tränga ner i kvatfysikens djupaste mysterier. 
Men efter att ha svettats med plug ins och märkliga instruktioner i några dagar bärjar det nu likna något!
Så varmt välkommen att hänga med i den nya bloggen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar